Friskoleloven foreskriver, at friskoler som en del af den samlede undervisning skal forholde sig til et eller flere delelementer af samme.
Formålet med disse "samlede evalueringer" af undervisningen, er at dokumentere refleksion og udvikling af skolens virksomhed.
2013 / 2014
På Udefriskolen har vi valgt i skoleåret 2013 / 2014 at fokusere på "Udeskole og udeundervisning" som indsatsområde.
Vi har valgt at metoderne og udbyttet er evalueringens fokusområde.
Formålet med at undersøge netop Udepædagogikken og udedidaktikken, er at kvalitetssikre vores primære værdikompetence og undersøge, hvorvidt vores praksis opfylder de faktiske krav/ det udbytte vi ønsker og forventer, herunder om eleverne forstår at udnytte læringsmulighederne i dette tilbud.
2012 / 2013
På Udefriskolen valgte vi i skoleåret 2012 / 2013 at fokusere på "studietiden" som indsatsområde.
Vi har valgt at metoderne og udbyttet er evalueringens fokusområde.
Formålet med at undersøge netop "Studietiden", er at undersøge, hvorvidt vores praksis opfylder de faktiske krav/ det udbytte vi ønsker og forventer, herunder om eleverne forstår at udnytte mulighederne i dette tilbud.
Følg linket og læs evaluerings og opfølgningsplan for studietiden
2010 / 2011
På Udefriskolen valgte vi i skoleåret 2012 / 2013 at fokusere på "Krop leg og læring" som indsatsområde.
Vi har valgt at metoderne og udbyttet er evalueringens fokusområde.
Formålet med at undersøge netop "Krop leg og læring", var at undersøge, hvorvidt vores praksis opfylder de faktiske krav/ det udbytte vi ønsker og forventer, herunder om eleverne forstår at udnytte mulighederne i dette tilbud.