Dagligdagen

Leg, læring og omsorg

I vores børnehave smelter leg, læring og omsorg sammen. Med ugentlige aktiviteter med fokus på trygge relationer og skønne udflugter tilbyder vi en stimulerende hverdag, hvor hvert barn kan blomstre.

I vores børnehave smelter nysgerrighed, leg og læring sammen på en naturlig og inspirerende måde. Når børnene ankommer om morgenen, bliver de mødt med smil og åbne arme.

Leg, læring og naturdannelse

Vi tilbringer meget tid udenfor, hvor børnene kan løbe, lege og udforske. De bygger fantasifulde konstruktioner, graver i jorden, og tager del i pasningen af vores dyr.

Naturen er vores legeplads, og vi opfordrer børnene til at bruge deres sanser, stille spørgsmål og følge deres nysgerrighed.

Vi lægger meget vægt på at give børnene indblik og ansvar for naturen.

Kreativitet og fordybelse indendørs

Indendørs har vi områder, der indbyder til kreativitet og fordybelse. Børnene kan male, tegne og lave små kunstprojekter, eller finde ro i vores hyggelige læsekroge med en god bog.

Når energien er høj, danser vi til musik, eller laver sjove bevægelseslege, der styrker både kroppen og fællesskabet.

Ud af huset

Vores ugentlige ture er en kærkommen afveksling, hvor vi sammen tager ud og oplever nye steder. Det kan være en tur til en skov, et spændende museum, eller måske en nærliggende gård. Disse udflugter giver børnene mulighed for at udvide deres horisont og få nye indtryk.

Når vi tager ud af huset er det med vores egen bus eller vores cykler.

Omsorg og trygge relationer

Gennem hele dagen arbejder vores personale på at skabe trygge og tillidsfulde relationer. Vi lægger vægt på at hvert barn føler sig set og hørt, og vi støtter dem i deres individuelle udvikling. Børnenes trivsel og glæde er vores højeste prioritet.

Fællesskab og individuel udvikling

Hos os lærer børnene at være en del af et fællesskab, hvor de passer på hinanden og naturen. Vi værdsætter det unikke i hvert barn og skaber en atmosfære, hvor de kan vokse, lære og blomstre i deres eget tempo.

Her er et indblik i vores dagligdag:

• Morgenmad for de morgenfriske
    Kl. 6.15 - 7.00: De, der har behov, starter dagen med morgenmad, hvor vi nyder havregryn/grød, cornflakes og brød. Det er en dejlig rolig start, hvor vi vågner langsomt op sammen.
  • Morgensang
    Kl. 7.45: To dage i ugen går en gruppe børnehavebørn til morgensang, mens de andre leger og hygger i børnehaven.
  • Formiddagsfrugt og leg
    Kl. 8.30: Vi spiser formiddagsfrugt og hygger os med historier, sang, leg og udendørs aktiviteter. Fantasien får frit spil, og vi nyder at opdage nye ting sammen.
  • Frokosttid
    Kl. 11.00: Det er tid til, at myrerne (de yngste) spiser madpakker. Vi nyder ofte maden i det fri.
  • Frokosttid
    Kl. 11.30: Det er tid til, at mariehønsene (de ældste) spiser madpakker. Vi nyder ofte maden i det fri.
  • Middagssøvn
    Efter frokosten er det tid til middagslur/hvile for dem, der har brug for det.
  • Leg på legepladsen
    Vi leger sammen på vores legeplads, hvor der altid er noget nyt at opdage. Vi klatrer, gynger og udforsker naturens små hemmeligheder.
  • Eftermiddagsmad
    Vi spiser eftermiddagsmad ca. kl. 14. Vi samles gerne ude og hygger.
  • Afslutning på dagen
    Kl. 16.45 (Fredag kl. 15.45): Vi lukker efter endnu en dejlig dag i børnehaven.