Om os

Udefriskolens værdigrundlag

Udefriskolens værdigrundlag er at skabe et fagligt, dynamisk og udviklende læringsmiljø indenfor folkeskolens fag, med fokus på læsning, skrivning, natur/teknik, matematik og bevægelse. Der arbejdes på et alsidigt, virkelighedsnært og konkret grundlag, således at eleverne gradvist danner sig erfaringer, kundskaber og færdigheder indenfor de enkelte fags emneområder – ofte gennem eksperimentering. Udefriskolen arbejder ud fra undervisningsministeriets Fælles Mål i alle fag.

Målet med udefriskolens virksomhed er at udvikle elevernes faglige kundskaber og færdigheder og at skabe et trygt miljø, med vægt på dialog, demokrati og gensidig respekt. Skolen skal skabe rum for elevernes personlige og alsidige dannelse og uddannelse, således at de får mulighed for at udvikle sig til opfindsomme, kreative og selvstændige individer, der er gode til at samarbejde.

Udefriskolen er en Grundtvig Koldsk friskole, som inddrager fortælling, historie og kulturformidling. Udefriskolen er forankret i nærmiljøet, i den vestjyske natur og særegne kultur.

Målet med Udefriskolen er at skabe en positiv parallel mellem naturen, kulturen og de konventionelle læringsprocesser.

Undervisningen er baseret på dokumenteret viden om undervisning og læring.

Det betyder at eleverne bliver undervist efter de bedste undervisningsmetoder og med undervisningsmaterialer, der lever op til de faglige krav, således at eleverne gradvist danner sig erfaring og viden indenfor de enkelte emneområder – gerne gennem eksperimentering.

Et trygt miljø

U​defriskolen er en konceptskole. En skole som er opstået ud af engagerede, iderige og visionære menneskers ønske om at skabe Danmarks bedste, mest fremtidssikrede og udviklingsrobuste skoletilbud.

Få flere informationer her

Skal dit barn være en