Dagligdagen i SFO​

Skoledagen slutter kl 14. (fredag kl. 13)

Børnene skal opleve SFO aktiviteter som fritid, men i et forpligtende fællesskab svarende til foreningslivet.

Dagligdagen efter klokken 14 er tilrettelagt så SFO-børnene spiser eftermiddagsmad. Dette foregår ude som inde afhængig af vejr og lyst.

Herefter er dagen fri til leg og projekter efter eget ønske. Det er vigtigt efter en lang skoledag, at have fritid til selv at bestemme, hvad indholdet skal være.

Det er IKKE muligt at hente børn inden klokken 14, med mindre der er en særlig grund til det. Ekstraordinær frihed søges på samme måde som skoletiden.​

Vægten er lagt på at SFO-børnene er ude det meste af eftermiddagen. Aktiviteterne tager udgangspunkt i udendørs leg og indhold. Men det er også muligt at lege frit, arbejde med projekter (byggeri, cykelreperationer, dyrehold, nyttehave o.lign.) eller sidde i en trætop og filosofere.

Det er en vigtig prioritet, at legen ikke er voksenstyret, undtaget når børnene selv efterspørger det.

Der tages på ture med vores bus, når behovene og ideerne opstår.​

SFO

Kl. 6.15 til Skolestart