Udefriskolens Grundskole​

U​defriskolen er en konceptskole. En skole som er opstået ud af engagerede, iderige og visionære menneskers ønske om at skabe Danmarks bedste, mest fremtidssikrede og udviklingsrobuste skoletilbud.

Værdigrundlag​

Udefriskolen skaber et fagligt, dynamisk og udviklende læringsmiljø indenfor den gruppe af fag som også udbydes i folkeskolen, med særligt fokus på læsning, skrivning, naturfag, matematik og bevægelse.

Udefriskolen skaber en positiv parallel af forståelse mellem naturen, kulturen gennem læreprocesserne ved at arbejde på et alsidigt, virkelighedsnært og konkret grundlag. Eleverne skal gradvist kunne danne sig erfaringer, kundskaber og færdigheder indenfor de enkelte fags emneområder – ofte gennem eksperimentering.

Udefriskolen udvikler elevernes faglige og sociale kundskaber og færdigheder og skaber et trygt miljø, med vægt på dialog, demokrati og gensidig respekt. Der skabes rum for elevernes personlige og alsidige dannelse og uddannelse, således at de får mulighed for at udvikle sig til​ opfindsomme, kreative og selvstændige individer, der er gode til at samarbejde.

Udefriskolen er en Grundtvig Koldsk friskole, som inddrager fortælling, historie og kulturformidling. Udefriskolen er forankret i nærmiljøet, i den vestjyske natur og særegne kultur.

Udefriskolens undervisningen og de øvrige læreprocesser er baseret på den nyeste dokumenterede viden om undervisning, trivsel og læring. Det betyder at eleverne bliver undervist efter de bedste undervisningsmetoder og med undervisningsmaterialer, der til enhver tid lever op til de højeste faglige krav.

Udefriskolen arbejder ud fra undervisningsministeriets Fælles Mål i de fag som indgår i Udefriskolens virksomhed. Det betyder i praksis, at eleverne når de samme delmål, trinmål og slutmål som i folkeskolen.​

SFO

Kl. 6.15 til Skolestart