Informations og kommunikations teknologi​

​På Udefriskolen vægter vi IKT, Informations og Kommunikations Teknologi, højt. Vi tilstræber, at eleverne får et tidligt kendskab til brugen af IKT.

Elever, lærere og pædagoger på Udefriskolen gør brug af bærbare computere, tablets og smartphones forbundet til et trådløst netværk. Et effektivt og driftsikkert trådløst netværk, som kan håndtere et stort antal mobile devices giver en fleksibilitet i det daglige til at arbejde i skolens forskellige rum både inde og ude

Udefriskolen bruger primært onlinebaserede undervisningsprogrammer og læringsportaler, som opdateres kontinuerligt i sammenspil med bøger og traditionelle undervisningsmidler. Udefriskolen investerer løbende i nye netbaserede undervisningsprogrammer.

​Alle elever fra 3. – 9. klasse har deres egen personlige computer, som medbringes hver dag. Når eleven går i 3. klasse tilbyder skolen en pc-ordning, som skolen medfinansierer.

IKT er fuldt integreret i alle fag.