Udefrivuggestuen

Et legende eventyr for de mindste

Vi inviterer de mindste til at opleve verden gennem leg og opdagelse.

Vi prioriterer udendørs aktiviteter højt, fordi vi ved, hvor meget børn udvikler sig og lærer ved at bruge hele kroppen og alle sanserne.

Et legende univers
Vi ser hver dag, som muligheden for et nyt eventyr! Vores legeplads er indrettet til de mindste, hvor der er etableret spændende udfordringer og hyggekroge til fordybelse. Her kan børnene lege og opdage naturens vidundere.

Vi tror på, at børn udvikler sig bedst gennem leg, nærvær og tryghed. Vi bager, er kreative og tager på ture – både i naturen og i byen. Vi leger, synger, danser, klæder os ud og omdanner hurtigt bordene til fodboldmål, så børnene kan få bugt med de voksne. Hvis en ide opstår, griber vi den og giver børnene gode oplevelser undervejs.

En tryg base
Indendørs har vi vores eget vuggestue-rum, hvor børnene kan lege og finde ro. Vi skaber et trygt miljø, hvor børnene kan udvikle deres sociale og kognitive færdigheder. Det er her, vi kan fordybe os i en bog, i en kreativ aktivitet, hvor vi kan bage eller vi kan hoppe, danse og synge.

Natur og kultur går hånd i hånd
Vi integrerer natur og kultur i børnenes hverdag på en legende måde. Vores personale sørger for, at børnene udvikler sig og trives gennem nysgerrighed og begejstring.

Hos os vokser og blomstrer børnene i en verden fyldt med leg, læring og fællesskab. Vi gør alt hvad vi kan, for at lægge grundstenene for børnene, så de får en livslang glæde ved at udforske verden.

Et trygt miljø

Vi skaber et hyggeligt og trygt miljø, hvor dit barn kan lege, lære og opdage verden. Vi mener nemlig, at de små skal udvikle sig i et sikkert og magisk univers fyldt med grin, leg og fællesskab.

Læs mere om vuggestuens dagligdag

Dagligdagen

Læreplaner