Dagligdagen

En tryg start

Vi sætter fokus på daglige omsorg og kreativ leg for de mindste - i trygge rammer

I vores vuggestue smelter tryghed, leg og læring sammen på børnenes egne præmisser. Dagen starter med en rolig samling, hvor børnene deler deres tanker, efterfulgt af leg og læring, tilpasset deres alder og interesser.

Udeliv og indendørs aktiviteter

Vi elsker at være ude, og hver dag udforsker vi naturen, leger på legepladsen og nyder frisk luft i vores trygge udeområde.

Indendørs tilbyder vi kreative projekter, stille leg og læsning, hvor børnene kan fordybe sig og finde ro. Men når musikken tændes på afspilleren, hopper, fjoller og danser vi.

Ugentlige oplevelser

Ofte tager vi på tur for at udforske omgivelserne. Vi går tur i byen, kigger forbi skolen, går ned til købmanden eller tager hen til naboen, som har mange dyr.

Disse ture giver børnene mulighed for at opleve nye miljøer og styrke deres sociale færdigheder.

Tillidsfulde relationer og fællesskab

Vores personale opbygger tillidsfulde relationer til hvert barn, hvilket skaber en tryg og støttende hverdag. Som en del af et større fællesskab møder og kender børnene de ældre børn fra vores børnehave og skole, hvilket inspirerer deres udvikling og skaber gode relationer på tværs af aldre.

Her er et indblik i vores dagligdag:

• Morgenmad for de morgenfriske
    Kl. 6.15 - 7.00: De, der har behov, kan starte dagen med morgenmad, hvor vi nyder havregryn/grød, cornflakes og brød. Det er en dejlig rolig start, hvor vi vågner langsomt op sammen.
  • Leg og læring
    Kl. 8:30: Efter en rolig morgen er vi klar til sjov og leg. Vi spiser lidt formiddagsfrugt, fortæller historier, lytter til hinanden, synger sange og leger. Her får fantasien frit spil!
  • Formiddagssøvn
    De mindste børn har brug for en lille lur. De bliver puttet trygt og godt i deres barnevogn, så de er klar til resten af dagens oplevelser.
  • Frokosttid
    Kl. 10.30: Det er tid til at fylde maverne med frokost. Vi nyder maden sammen og hygger os ved bordet.
  • Middagssøvn
    Efter frokosten er det tid til middagslur i barnevognene. Her drømmer vi om dagens leg og eventyr.
  • Leg på legepladsen
    Efter en god søvn er vi klar til at lege på vores legeplads.
  • Eftermiddagsmad
    Efter en eftermiddag med leg og oplevelser er det tid til eftermiddagsmad. Vi samles igen og spiser et let måltid sammen, mens vi deler dagens historier.
  • Afslutning på dagen
    Kl. 16.45 (Fredag kl. 15.45): Vi lukker efter endnu en dejlig dag i vuggestuen.
  • Fællesskab med børnehaven
    Vi leger ofte med børnehavebørn i løbet af dagen, hvor der skabes relationer mellem vuggestue og børnehave.