SFO

Fritid og læring skal smelte naturligt sammen

I vores SFO smelter skoledagen sammen med eftermiddagens frie leg. Her er der altid plads til sjov og ballade, og eleverne får masser af tid til at boltre sig med vennerne i et trygt og spændende miljø.

Fra skolebænk til fritids-sjov

Vi sørger for en glidende overgang fra skoledagens sidste time til SFO's frie leg. Vores mål er at gøre skiftet mellem læring og fritid så sjovt og naturligt som muligt. Vi vil gerne have, at børnene føler sig en del af et fællesskab, hvor de både kan være alvorlige og skøre – lige som i det danske foreningsliv, de senere vil møde.

De voksne, som børnene allerede kender fra børnehaven, er med til at gøre starten i SFO'en så behagelig som mulig. Med et solidt samarbejde mellem SFO, skole og børnehave sikrer vi, at eftermiddagen er fyldt med sjov og samvær, der føles lige så værdifuldt som skoledagen.

Eftermiddage fulde af kreativitet og hyggelige stunder

Vores eftermiddage i SFO'en er rig på aktiviteter. Om det er at bygge drager, bage snobrød over åben ild, drible på fodboldbanen, arbejde med spændende projekter i træværkstedet, eller tage på spontane udflugter i skolebussen. Her er det kun fantasien, der sætter grænser.

SFO'ens overordnede pædagogiske mål

I Udefriskolens SFO er der altid plads til at lære, lege og vokse i fællesskab — og altid tid til at prøve igen, hvis man snubler!

Læs mere om SFO'ens målsætninger

Dagligdagen